lördag 17 mars 2012

Monopol med morsan, mutbar moståndare muttrar mest.

Sjuklingar eller ej, till slut vill man hitta på något även om man inte orkar. Så när tolvåringen och jag blev själva hemma nästan hela dagen bestämde vi oss för att ha en speldag tillsammans. Spelskåpet i vardagsrummet är fullt med spel och bland alla dessa valde vi att plocka fram det som tar längst tid att spela.

Monopol!
...för hela slanten, från förmiddagen tills vi knappt hade tid för lunch och sedan långt in på eftermiddagen.

Jag satsade allt på Centrum och Norrmalmstorg, byggde hotell tidigt men hade ingenting för det. Sådan lite turkille han är min pojke, för hur han än kastade tärningarna så lyckades han antingen precis passera till Gå eller så hamnade han mitt emellan på att betala lyxskatt. Han betalade gärna hellre 2.000:- till banken istället för 40.000:-  till mig. Jag å andra sidan klev rakt på hans Västerlånggatan och Horngatan om och om igen.. Många mindre summor ruinerade mig till slut och vinnaren barskrapade banken på samtliga sedlar

Vi konstaterade också tillsammans att det lönar sig mer att vara smart än snygg eftersom man vinner högre priser i korsordstävlingar än  andra priset i skönhetstävlingen. Det framgår däremot inte hur mycket vinnaren får i samma skönhetstävling...

Spel är kul! Och nu blir det nostalgi med King's Quest på datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...