söndag 18 mars 2012

Salig sång svänger - Spence spelar spontant som sann scenartist.

Jag tänkte den här sköna söndagen bjuda på lite musik och få presentera en underbar snubbe som bodde på Bahamas. Under mina efterforskningar här på morgonen blir jag lätt förvånad när jag ser att han faktiskt gick bort just idag den 18:e mars för 28 år sedan..

Till minne av Joseph Spence
Spontaniteten själv som med sitt unika framförande bjuder på underbart gitarrspel och sång (hummande) som inte går att mätas med något annat!

Håll till godo! "When the saints go marching in" (4:35)


Ps. Jag fick lite problem när jag tänkte inkludera sångtexten i inlägget eftersom den i denna version frångår en smula från originalet... men å andra sidan, här snackar vi original!

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...