söndag 29 april 2012

Talangfull tolvåring tenderar träningstraggla

Jag önskar jag hade haft mer tålamod för musikinstrument när jag var liten. Skulle gärna besitta den kunskapen idag. Det sägs att det är aldrig är för sent för något så vi får väl se.. I så fall skulle jag vilja behärska tangenterna på ett piano.

När jag var så där runt åtta snodde jag borsans blockflöjt och självlärde mig några låtar ur boken, men det var inte så populärt. Senare, antagligen i fjärde klass började jag på stadens musikskola tillsammans med två killar i klassen för att lära oss akustisk gitarr. Jag tragglade med det några terminer tills grabbarna och jag inte längre var riktigt överrrens om vad vi skulle lira för typ av låtar.


På högstadiet var det poppis att starta band. Så gjorde också jag och ett gäng coola brudar. Jag blev bandets trummis. De takterna sitter nog däremot i än i dag och gissa om jag äger på bandhero.. Så sjukt roligt! Tyvärr så gick trummorna sönder och jag får inte tag i nya. Hör gärna av er om ni vet var man kan hitta en uppsätttning! Då skulle jag bli så glad så glad.


Medan jag sitter och skriver detta hör jag från vardagsrummet hur min son sitter och tränar på veckans läxa. Jag imponeras av hans framsteg och hur han varierar sin spelstil på gitarren. Jag är en stolt mamma som gärna lyssnar om och om igen på samma toner. Öva, öva, öva..det är rätt melodi.
Emellanåt hörs även en och annan tabulatur från tv-spelen Zelda och Mario.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...