tisdag 8 maj 2012

Bejeweled Blitz blir bra botemedel

Usch vad långtråkigt det är att vara sjuk! *gnäller*

Och så lättirriterad man blir.. Ägget som man vill försöka orka äta till en sen frukost går inte att skala. Halva ägget följer med i skalet och till slut ger man upp i frustration och knaprar på skalet också. Jättegott. 
Att katten spyr i trappen ungefär samtidigt är ju också väldigt trevligt. 
Sedan vill man försöka somna en stund för att sova bort huvudvärken som plågar, men just idag har grannen förstås valt att ta hem en stor grävmaskin eller vad det är. Lugn och ro - nej. 

Ut med hunden måste jag oavsett hur jag mår. Trycker i mig en Alvedon och tar en promenad i skogen. Han vill jaga skator, det vill inte jag. Han vill streta bakåt där vi redan stannat och luktat i en kvart, det vill inte jag. Jag vill hem till viloläge igen. Mysebyxor och fulbrillor, tur jag inte möter någon. 

Så långtråkigt. Roar mig med Bejeweled på mobilen en stund. Ungefär lagom många hjärnceller som går åt till det spelet. Men ganska snart får jag något superflax och slår förstås rekordet med hästlängder och inser att jag troligtvis aldrig kommer kunna bräcka det.. så tog det roliga abrupt slut.  

...men så äntligen kommer pojken hem från skolan. Trevligt med sällskap, det gör mig gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...