lördag 5 maj 2012

Fick flera fredagar fastän fredagsmyset flyttades, förtvivlat förvirrande

Nu blir jag snurrig..

Vad är det för dag idag egentligen?
Jag trodde det var lördag, åtminstone tog jag helg igår kväll och busstiderna stämde mot lördagstabellen. Den här veckan har varit minst sagt konstig, både kort och lång på samma gång med två veckor komprimerat till en och vi har hunnit klämma in två helger och tre fredagar.

Jag ska försöka förklara hur jag menar..

Vi börjar med en måndag precis som vanligt. Sedan tar första veckan redan slut i och med Valborg och vi får vår första helg. Andra veckan börjar med onsdag som känns som en måndag och när vi relaterar till den riktiga måndagen så blir den dagen istället veckans första fredag. Så kommer torsdagen som på tv-tablån har fredagsmysets tv-program och veckans andra fredag infaller en dag för tidigt. Därmed blir den riktiga fredagen ingen fredag alls så den dagen kan vi lika gärna ta bort. Helg nummer två startar och när vi idag återvänder från (tro det eller ej) veckans andra shopping (!) så hör vi den välbekanta melodin "nanananana nanananana nana nana nana" och strax därpå svänger glassbilen upp på vår gata. Den brukar stanna precis utanför vårt hus varannan fredag så varför kommer den idag lördag? 
Fanns verkligen inte gårdagen och är det då veckans tredje fredag idag? Total förvirring...
Det finns bara en sak vi kan göra. Äta tacos ikväll! (och glass förstås)




1 kommentar:

  1. Hahaha, underbart, klurigt. Orkar inte hänga med, men de finns säkert en logisk förklaring, typ!.?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...