torsdag 3 maj 2012

Snabb sommarshopping, så sjukt slitna skor ska slängas slutligen.

Jag är ingen vanlig tjej..
Jag hatar att shoppa! (och där hade jag kunnat satt punkt för så enkelt är det)

Men eftersom jag desto mer gillar att svamla så följer i vanlig ordning ett utlägg i mitt inlägg. 

Jag sörjer mina skor. Mina snygga svarta skor med lagom hög klack och spänne på sidan.
Både tuffa och snygga och passade till allt. Älskade de skorna. Hur ska jag kunna ersätta dem?
Men livet måste gå vidare för jag inser ju att de har burit mig alldeles för länge.
Jag ser på såren i skinnet, tuggmärkena som hunden hann göra en kväll när jag kom hem trött från jobbet och vårdslöst bara sparkade av mig dem i hallen. Klämmärket framme vid tårna vittnar om den där stressade morgonen när dörren stängdes på skorna innan hela jag hann kliva ut.

Vi har gått långt tillsammans, med ståtlig hållning. 

Idag var dagen då jag blev tvungen att förstå att jag inte kan ta på mig de snygga skorna en morgon till. Jag offrade lunchrasten och tog en snabb lov genom alla skobutiker på stan. Tycker inte om. Måste leta efter något nytt jag gillar. Vet inte vad jag kommer att gilla, hur ska man veta...?
I ett hav av skomodeller hittade jag inga likadana som de jag kommer sörja. I den tredje butiken hoppade jag till slut ner i ett par som såg mjuka ut. De köpte jag. Inte särskilt snygga och inte lika tuffa som de andra.

Och det värsta är att jag snart behöver ett par sommarskor också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...