söndag 9 september 2012

Helgens heliga handling, hänfört häftigt!








 No place I would rather be, 
 no place I would rather be, 
 than here in your love,
 here in your love...

 Set a fire down in my soul 
 that I can´t contain ,
 that I can´t control.

 I want more of you God,
 I want more of you God...












Vilken speciell dag.
Jag är djupt berörd av min självständiga vackra dotters starka vilja.
Hon tror på Gud, Jesus Guds son och den heliga Anden. Hennes beslut att följa Jesus fotspår och leva likt honom vill hon visa med en helig handling.

Sjön ligger spegelblank och solen har spruckit upp när de fyra unga kliver ner på stranden. Hon är lycklig och sprudlande glad som en ung brud på sin bröllopsdag. Hennes kärlek till Gud går inte att ta miste på, så äkta och ren och stunden är mäktig. Med lugna, övertygande steg vadar hon ut i det kalla vattnet.








Då trädde Jesus fram och talade till dem och sade: "Jag har fått all makt i himlen och på jorden. Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar! Döp dem i Faderns och Sonens och den heliga Andens namn och lär dem att hålla alla de bud jag har gett er. Och se jag är med er alla dagar till tidens slut.” Matt 28:18-20

"Genom dopet har vi alltså dött och blivit begravda med honom för att också vi skall leva i ett nytt liv, så som Kristus uppväcktes från de döda genom Faderns härlighet." Rom 6:4




Hjälmarens södra strand




2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...