söndag 2 september 2012

Kalaset kallas kick-off, kramar kuliga kollegor (krökande kvinna klår kränkt karl)

Nu tänkte jag få skriva ner några rader om min helgs upplevelser. Vill du läsa vidare fortsätter du här nedan annars går det bra att sluta nu...

Årets kick-off med jobbet skulle dra igång i fredags kväll i Stockholm. Efter avslutad arbetsdag hann jag och mina kollegor precis med vårt tåg, som denna gång förvirrande nog inte avgick från spår tre som det brukar. Här och var märktes av att fredagsmyset skulle börja för det klirrade lite avslöjande i folks medhavda påsar och väskor.

Någonstans mellan Köping och Västerås reser sig plötsligt en stor stark (kille) och bröstar upp sig mot den något överförfriskade man som just klappat till (!) den kvinna han var i sällskap med. Alla i kupén blir givetvis bekymrade över vad som hänt och hur det gått för kvinnan som nu låg ned efter slaget. Det visar sig enligt rapport från den stora starka (killen) att mannen hade slagit i självförsvar mot den lika överförfriskade kvinnan. När de båda så rumlar av tåget tillsammans syns tydligt att mannen ser rätt illa tilltygad ut i ansiktet efter kvinnans attack. Ack så oskyldiga och värnlösa vi kvinnor är och vilken tur att den stora starka (killen) fanns där att rädda henne..

Nästan enligt tidsplan anlände vi till Stockholms central men ca 100 meter från perrongen blev vi ståendes och fick vänta bra länge på att få rulla vidare. Mycket retligt och det var nästan så man fick lust att kliva ut ändå. Så nära men ändå inte. Bussen som skulle ta oss till konferensstället missade vi och taxichauffören  försökte lura oss icke ortsbor att åka extra fel för att taxametern skulle hinna ticka lite mer.. Den killen var inte särskilt trevlig och satt definitivt på fel buss.

Middagsbuffé stod framdukad när vi kom fram och vi anslöt oss till det övriga gänget som redan hunnit börja hugga in på maten. Det var riktigt roligt att träffa så många av mina charmiga kollegor igen från alla hörn av landet. Mycket kram blev det innan kvällen var slut med både kära återseenden och nya möten.

Sedan somnade jag väldigt gott i ett väldigt fint hotellrum som tilldelats mig med utsikt över havet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...