fredag 14 september 2012

Makeup med mycket mindre mascara - musiken mjuknar mitt mood, missen myser med mig


Genuint höstväder.
Tar det kloka beslutet att sminka mig sparsamt.
Väljer bort att komma fram till målet och se ut som en föråldrad hårdrockare med spår av runnen mascara.

Tunga droppar blöter ner mitt ansikte.
Regn eller tårar, ingen märker någon skillnad.
Jag möter ganska korkade människor som cyklar med paraply. Möter dem nästan lite för nära just därför.
Ser någon jag tror mig känna i regnet under en luva. Hojtar hej i förbifarten, men inser ganska snart att hon antagligen inte hann uppfatta vem som ropade under min luva. Glädje ändå i morgonrusket. Kontraster.

Regnet passerar och solen tar över dagen.

Ikväll gömmer jag mig i lurarna..Katten kurrar bredvid. I min egen värld är det stilla. Musiken är som svalkande vatten i öknen och texterna fyller mig med kärlek.

Här är jag, liten och skör.
Med utsträckta armar och ett vidöppet hjärta.
Behöver dig.









2 kommentarer:

  1. Hej Annelie! Hoppas allt är bra! Måste bara berömma dig för ditt vackra skrivande. Du är otrolig på att uttrycka dig i skrift. Du borde skriva en bok, jag menar det verkligen. Du kan verkligen skriva, otroligt vackert också.
    Hoppas du mår bra!
    Kram Ann-Sofie.

    SvaraRadera
  2. Tack! Det var snällt sagt Ann-Sofie
    En bok.. hm.. ge mig inga dumma idéer nu ;)
    Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...