måndag 17 september 2012

Måste minnas meningen med månfärden.

Jag vågade titta på en liten spindel igår.
I handfatet nere i tvättstugan kröp den.
Den lilla spindeln växte till en jättespindel och dök upp i min dröm.

Sedan, senare på natten reste jag till månen.
Jag höll i alla fall i biljetterna dit. Flygbiljetter.
Värsta resan, världens chans! Fast jag tror tyvärr att jag missade avgången.
Det var stressigt att hinna packa med sig allt som skulle komma att behövas på en sådan resa.
Stövlar, kompass och chokladkakor verkar vara viktiga saker. Jag vet inte för jag har aldrig varit där innan. Jag ser framför mig hur jag tittar på klockan om och om igen och inser att jag aldrig kommer hinna. Förtvivlad över hur möjligheten rinner mig ur händerna och sanden i timglaset tar slut.



Jag vaknade lite ledsen över att inte få fullfölja resan. Kanske i natt.
Dream on...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...