måndag 3 september 2012

Skåda Stockholms skärgård - Skepparholmens spa särdeles speciellt ställe. Samarbetande söktes svaren supersnabbt, segraren spurtade snöpligt.

Vaknade stilla och i god tid i mitt rum på Skepparholmen så att jag skulle hinna äta en långsam god frukost innan dagens konferens. Hotellfrukost är så gott och något man skulle vilja efterlikna hemma vid frukostbordet. Det lyckas jag inte med riktigt varje morgon så jag passar på att njuta här och nu.

Sedan blir det samling i konferensrummet, tal om framtiden och siffror från nutiden, grupparbeten och redovisningar. Precis så som konferenser förväntas vara.

Jag förbereder mig för eftermiddagens aktiviteter med ett åksjukepiller. Bäst att ta det säkra före det osäkra eftersom jag inte valde det andra alternativet, kajakpaddling. Jag valde konstigt nog det första alternativet "Rib Archipelago race" arrangerat av Öppet hav. Jag är egentligen inte är så superförtjust i fartfyllda och ryckiga äventyr som påminner om en läskig åkattraktion på Liseberg. Men den här helheltsupplevelsen var faktiskt riktigt häftig! Känslan att flyga fram över vattenytan i dryga femtio knop med skärgårdens storslagna vyer runt om oss var minst sagt hisnande och har gett mig oförglömliga minnen. Vi fick klä oss snygga i röda något för stora one-pieces i bävernylonliknande material med en lätt doft av sur disktrasa. Kombinera outfiten med flytväst, vindglasögon och mössa och läckrare sjöbusar får ni leta efter. Fyra ribbåtar med runt åtta-tio personer i varje lämnade bryggan i sanslös hastighet som fick mig att dra efter andan. Vi hade tyvärr inte så tur med vädret så regnet piskade oss i ansiktet. Rätt snart vande man sig vid farten och då var det dags att fokusera på uppdraget, att på tid navigera till utsatta mål på en karta med bildfrågor att svara på. Vårat lag hann samla flest poäng men kom inte in först i mål vilket gjorde att ett av de andra lagen spurtade om. Snöpligt värre.


Innan festmiddagen hann vi kliva ner till spa-avdelningen och relaxa lite i den tempererade utomhuspoolen. Underbart! Helt i min smak med utsikt över havet och stora båtar som passerade då och då. Hade kunnat slappa där längre men måste upp och duscha och klä upp sig fint till festen. Det vankades smarrig trerätters och sedan dansade vi hela kvällen tills musiken tystnade och fötterna värkte. Avslutade så natten med mera bad under stjärnklar himmel..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...