fredag 5 oktober 2012

Vandraren vill veta varför väskan vibrerar

Mina svarta sneakers med högt skaft och spetstyg (pimpade conversewannabe) tar mej ganska smidigt framåt de dryga två kilometerna upp till busshållplatsen. Jag är vidare klädd nerifrån och upp i vinröda strumpbyxor, svart pennkjol med knappar fram, den slitna, sköna skinnjackan som fått hänga med ett tag och runt halsen har jag virat en alldeles ny naturvit stickad halsduk.
Bakom mig drar jag väskan. Den vibrerar högljutt och skramlandet bryter skogens fridfullhet. Jag möter inte så många, faktiskt ingen längs min väg uppför backen. Backen som är täckt av gyllene löv. Jag möter höstdimmorna så den här morgonen och alldeles strax kommer bussen..


(Bloggat från mobilen i farten)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...