söndag 13 januari 2013

Tar tillbaka total tystnad, tillåter texterna tala

Precis som de stora kända bloggarna som flera avslutade sina bloggprojekt med att just hävda att det bara varit ett projekt gick jag i graven. Ungefär vid samma tidpunkt som dem. I mitt fall utan storslaget uttalande i media, utan ett rabalder om huruvida mitt ego är äkta eller ett alterego. Utan sorg och översvämmad inkorg på kärleksbrev från alla fans.

Det har funnits mörker, tomhet och förtvivlan, men jag är inte död. Inte än.
Jag lät det gå några fler dagar än tre och till sist återuppstod jag.
Lite starkare, gladare, piggare och framtidstroende.

Ett talesätt som jag däremot inte tror särskilt mycket på eller vill tala mig speciellt varm för är följande: "Ensam är stark"  Bullshit I say!

Häromkvällen fick jag berättat för mig en underbar text som beskriver precis det och som löd ungefär så här:

"En liten flicka hade tillbringat hela förmiddagen på stranden. 
Den gula hinken, plastspaden och lastbilen var redskapen hon använde 
för att bygga ett sandslott. Och stort hade slottet blivit. 
Nu var det dags för vallgravar, vägar och tunnlar! 

Hon var stolt över sitt magnifika verk.

Flickan grävde med sin plastspade när hon plötsligt stötte på en stor sten. 
Stenen låg mitt i vägen för den mäktiga vallgraven som skulle skydda slottet. 

Hon kämpade för att för att gräva upp stenen och flytta på den. 
Men hur hon än slet så lyckades hon inte rubba den. Stenen låg där den låg. 
Till slut ville hon ge upp och satte sig ner och grät, både av trötthet och ilska. 

Vad skulle hon göra nu? Hela sandslottet kändes plötsligt förstört. 
Då kom hennes morfar gående. Han blev förstås orolig över tårarna.
Vad är det som har hänt? frågade han och tog upp flickan i famnen.
Jag kan inte flytta på stenen som ligger i vägen för vallgraven, snyftade hon. 
Men varför använde du inte din styrka? frågade han vänligt.

Det gjorde jag! svarade flickan och grät ännu häftigare. 
Tycker morfar att jag inte har kämpat tillräckligt hårt?
Nej min vän, det gjorde du inte svarade morfar. 
Du frågade inte mig om hjälp!
Med de orden tog han bort stenen, så att flickan kunde bygga färdigt slottet"



Gud säger... "Varför frågar du inte mig..!?"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...