tisdag 5 mars 2013

Draperiet döljer darrande duschare, diabolisk diagnos - demolera det där dåtida dasset.

Godmorgon.

Jag är trött idag. Förkylningskänningar som kommer och går och idag var de mer påtagliga. Halsen är tjock, det kliar i öronen och ögonen vill inte titta. Men jag är inte sjuk för det bryter aldrig ut ordentligt. Tänker ta en dusch innan jag går upp på övervåningen för att äta frukost. Barnen är redan på väg till skolan. Lugn och ro.

Vattnets varma mjuka strålar får ersätta täcket som jag redan längtar tillbaka till.
Men den lugna ron varar inte länge för i ögonvrån skymtar jag en stor svart skugga som hotfullt kryper läskigt långsamt på andra sidan draperiet. Hjärtat börjar slå snabbare och jag känner paniken leta sig ut. Får försöka bli färdig i duschen i rasande fart och jag håller koll på draperiet med ena ögat under tiden.

Spindlar är inte direkt mitt favoritdjur. Inte sedan dagen i den där sommarstugan med utedasset som var fullt av otäcka spindlar. Det fanns en hasp både på utsidan och insidan av dassdörren och någon (läs min bror) tyckte att det verkade roligt att haka på haspen på utsidan när jag var där inne..

Plåga!

Med åren har jag fått lära mig att hantera min fobi, allt för att inte föra över denna rädsla på barnen. Det är inte lätt, sannerligen inte. Jag har inte lyckats bygga upp en sådan iskall fasad att jag kan plocka med de där små djuren och det betvivlar jag att jag någonsin kommer att klara av. Nej jag väljer att hålla mig undan och jobbar på att behålla lugnet på betryggande avstånd. Hoppas på att det finns någon i min närhet som kan rädda mig från eländet. Men tror mig, det hjälper inte att säga att de inte är farliga..

Jag väljer att inte infoga någon bild till detta hemska inlägg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...