söndag 10 mars 2013

Mogen man med macho mustasch maktlös, musiken min melodi

"Hej! Ärente knä-ä-äppt..
ärente knä-ä-äppt
Det är allt på grund av de-e-e-e-ej..
allt på grund av de-e-e-e-ej.."

Vinnarlåten fast på svenska. Jag snackar förstås om melodifestivalen och Robin Stjernberg! Vilken skåning, vilken låt och vilken röst! Jag har bara en liten sak att påpeka i sammanhanget.. Borde inte en svensk representant i Eurovision song contest framföra sitt bidrag på sitt eget språk? Jag tycker det är synd att nästan alla sjunger på engelska. Om du läser detta Robin så hjälper jag gärna till med översättningen, jag lovar det är bara roligt!




Annars hade jag länge Ralf med mustachen och hanses bed on fire som favorit,  men tyvärr var hans framförande bäst första gången och bleknade lite i finalen.
Sjunga kan han i alla fall.. oj oj oj. men även den sjunges självklart finast på svenska..

"aska till aska, damm till damm..
men allting ska ta eeeeeeee-eeeeeeeeld"


Och så, mitt bland alla låtar i årets startfält fanns en låt till mig. Äntligen skulle jag, Annelie få en egen häftig låt. Rockig, svängig or whatever. Som jag hade sett fram emot den när det tidigt avslöjades. men så besviken jag blev.. Fast jag har redan en med samma text så det så..

Vakna nu Annelie, men jag sover snart och tänker inte vakna förrän imorgon bitti.
Du och jag är samma sort, fast du är lång och jag är kort.. Gonatt!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...