söndag 24 mars 2013

Rumpans rörelser rycker röjigt, rytmerna rockar!

Livet utan musiken är ett tomt liv, anser jag.  Har jag någonsin sagt detta förut? Jag kommer att upprepa det tills jag blir senil och fortsätter upprepa det just därför. (slår man däremot på wikipedia om senilitet kan man som betydelse läsa gubbaktighet vilket jag i så fall förhoppningsvis bör klara mig ifrån...)
För egen del talar jag, men tror nog att det finns en och annan att finna där ute som håller med mig. Gömma sig en stund  i lurarna och bara gråta till fantastiska tonsatta texter, eller röja loss till medryckande rytmer i glädje.

Jag vill passa på att slå ett trumslag för rytmgänget.. Gang of the rythm. Allt du behöver är en gammal gitarr med slitna strängar. Enkelt!




Eller röster som synkar så här.. då behöver man inte ens några instrument..




Jag brukar inte lyfta fram grupper som till större delen gör covers på andras låtar, men de här är ju bara för grymma och i flera fall till och med bättre än originalen. Dessutom är bruden ballast så är det bara. Spelar denna om och om igen just nu. "Jag visste att du var trubbel när du klev in..."

Skulle man hitta ett riktigt stort instrument så kan man ju försöka samsas om det och då kan man om man har tur eller riktig begåvning få det att låta så här:





Walk off the earth.. Keep jammin´






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...