söndag 31 mars 2013

Which witch watch which watch?

Glad påsk!

Man bli aldrig för stor för att leta påskägg.
Spänning och iver. Barnet i oss lever då. Däremot ökar svårigheten att få till en bra planering av jakten i takt med att barnen blir större och därmed också är uppe och vakna längre. Jag å andra sidan blir ju äldre och tröttare och måste kämpa för att hålla mig vaken längre än den sista tonåringen för att slutföra den yttersta touchen i äggjakten. Jag är lika kreativ som vanligt och gömmer deras ägg i den nya torktumlaren nere i tvättstugan. Utanför deras dörrar planterar jag varsitt litet pytteägg med några få godisar och första ledtråden på en lapp. Självklart på rim. Fattas bara annat. Jag måste gömma de små äggen instuckna i varsin toffla så inte hunden får för sig något tokigt hyss under natten eller tidig morgon.

De två
måste så
tillsammans då
likt Hercule Poirot
komma på
var äggen är då

Med ledtråd efter ledtråd vägleds de genom huset, vilseledda och med en smula spex inblandat. Självklart får man äta godis före frukost på påskafton. 

Vi blir inte så många som träffas den här påskaftonen. Mamma och borsan kommer över vid tretiden då har jag nybakta scones färdiga med ost och egentillverkad krusbärsmarmelad. Pappa fattas oss.. väldigt mycket. Vi umgås i alla fall på bästa sätt hela kvällen med lite tv-spelskamp, godisätning och äggmålning. Påskbuffén smakar mycket gott trots att flertalet av oss är mer eller mindre förkylda. 





Three switched witches watch three Swatch watch switches, 
which switched witch watch which Swatch watch switch?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...