onsdag 24 april 2013

Flickan från förr förändras, finaste femtonåringen får frihet

Det var en gång en söt liten flicka med lockar i nacken och bestämda steg. Med sig till skogen hade hon en hink och en baban (banan). Hinken var bra att ha för den kunde man vända upp och ner på ifall man ville sitta och vila en stund medan man fikade på sin baban. Frukt var det godaste hon visste, särskilt buvej (druvor) och anain (mandarin).


Så går den bestämda söta lilla flickan snart ut nian, är självklart vackrast på skolan enligt sin mor och har nyligen skaffat sin första pojkvän. Det var nästan så jag började undra varför hon inte redan intresserat sig för kärlek och sådant trams. Jag har flera gånger lättsamt och smått retsamt frågat om hon inte vill ha någon gullig att hålla handen.
"men va fånig du är mamma.."
Hon är väl i vissa avseenden mognare än jag förstått och inte tyckt det varit värt mödan att dejta och göra slut. Hon sållade bland förälskelseobjekten i förväg. Nu får jag äta upp min iver när hennes första kärlek är en tre år äldre kille med körkort och som dessutom bor i en stad nio mil härifrån. Ajajaj.. Fram med luftgeväret!  

Men jag kan inte neka till att de är ruskigt söta ihop. Den sista april har de officiellt varit ihop en månad fast de har känt varandra sedan i somras och den 31:a har de alltså tänkt att ändra status på fejsbook till "in a relationship". Humor att de inte tänker på att den dagen inte existerar. Härliga ungdom. Hon har fått åka tåg alldeles själv till honom med byte i Arboga, trots att hon inte vågade först. Han och hon har köat i timmar tillsammans till idolaudition i regnigt Stockholm, redan skapat minnen de sent ska glömma och till helgen ska hon få vara med på sin svärmors femtioårsfest. 

Ikväll är hon däremot med någon annan kille, en kille som många tjejer skriker åt vid blotta åsynen. Just a Beaver är i Globen och det ryktas att han tar av sig tröjan. Min tjej är inte som de andra tjejerna, hon är inte nån superexalterad idolfixerad fan. Men när tjejkompisen insisterade och lyckades fixa biljetter så tyckte hon självklart att det kunde bli kul att åka på konsert. Och visst är väl bävern duktig...men inte lika bra som tjejens egen kille. För han är bäst! <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...