söndag 14 juli 2013

Grattis, grannens genant groteska gubbkalsong ger gåshud

Det här med att fylla år två gånger är rätt så trevligt. Först får man fira den faktiska födelsedagen med de allra närmsta en fin, solig semesterdag. Klä sig i bikini och se till att bli uppassad där man flyter runt på vattnet med ett glas rosé i handen. Att få några smultron i glaset piffar upp ännu lite extra. Pojken flyter också omkring i poolen, han med en Kalle Ankas pocket. Ibland krockar vi. Dagen är härlig.

Någon vecka senare bjuder jag hem familjen, d.v.s. mamma, bröderna, svägerskan och den lille pojken på jordgubbstårta, bad, badminton och smaskigt grillat käk på kvällskvisten. Så får jag ännu mer paket och då fyller jag inte ens fyrtio förrän nästa år.

Fast ett paket jag helst hade velat slippa stod utanför dörren. En dag när jag var på väg till jobbet stod grannen utanför sitt hus.. iklädd endast oerhört osexiga kalsonger. Få man göra så i offentligheten!?? Till på köpet böjer han sig framåt och något sladdrigt skymtar. Jag ryser och får en plötslig briljant idé, låtsas att jag glömt något inne i huset och vänder snabbare än morgonljusets hastighet tillbaka in igen. Sneglar ut genom hallfönstret i smyg för att se om kusten är klar. Jag har en tid att passa så jag kan tyvärr inte stå och trycka i säkerhet för länge, och hur skulle den förseningsursäkten dessutom låta.. Måste skynda mig ut till cykeln och försöker skaka av mig minnesbilden av det oönskade paketet.

Grattis till mig!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...