söndag 21 juli 2013

Lovely ledighet, lever lyxliv - latar, leker, lapar läskeblask

Helgen var välkommen och efterlängtad. Faktiskt. Jag accepterar att semestern är slut, för jag har två veckor kvar att se fram emot i augusti. Men när vädret är strålande vackert medan man själv är inne på jobbet hela långa dagen.. då längtar man allt ut lite. Konstigt vore väl annars, hur bra jobb man än har. Det är bara sommar en gång om året.




Jag njuter av semesterkänsla i bikini hela helgen. Det sade jag att jag skulle oavsett väder bara för att, men jag har tur. Har det riktigt gott, det förnekar jag inte. Sol och bad, bad och sol. Ute precis hela dagarna. Det fläktar skönt. En tallrik hemkokt rabarberkräm till lunch. Ligga på mage och lösa korsord, helst så lätta som möjligt för i värmen orkar man inte tänka. Blåbärspaj med vaniljsås till fika. Spela yatzy med sonen i skuggan under parasollet. Svalka sig lite med ett dopp till. Plums. Sen en kall cider på det. Vaniljglass med röda vinbär får också plats i den allt större semesterplufsiga magen. Guppar runt en stund i poolstolen på vattenytan. Försöka bli lite ljusbrun igen, för jag har redan bleknat på ett par veckor inomhus.

Stackars tjejen fick inget av detta i helgen, för i Eskilstuna var vädret tydligen sämre igår och idag jobbade hon till kvällen. Jag hade i alla fall god middag på gång när hon kom hem. Italiensk kycklinggryta med färska örter från den egna lilla odlingen. Vi äter tillsammans ute i kvällssolen, fortfarande iklädda badkläder..












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...