lördag 13 juli 2013

Måste medge man missar massa minnen

Jag försökte verkligen sammanfatta den tio dagar långa vistelsen i Dalsland i ett enda inlägg men känner att jag missat en hel del. Sommaren bleknar rätt snabbt om man inte förevigar den, eller den blir i alla fall diffusare och svårare att få en helhetsbild på så här efter en arbetsvecka. Det här är ju i första hand mitt skrivblock för minnesanteckningar så att jag kan bläddra tillbaka sedan på ålderns höst (eller till och med redan nu i höst) för att se vad jag haft för mig. Därför vill jag också säga följande:


Det är gott om älgar i Dalsland i år.

Man kan bygga en egen liten söt midsommarstång av björksly och lupinkransar även om ingen annan dansar runt den, bara för att det är mysigt.

Man bör hitta på saker med tre tonåringar så de inte möglar uppe på loftet, t.ex. vandra genom naturreservatet brant uppför Egersknatten och ner igen.

Mete vid midsommartid är fantastisk gynnsamt, fridfullt och alldeles magiskt.


Rökta abborrar kräver mer salt än man tror så inte ungdomar anser att de smakar smaklöst gummi.

Tjärn är en liten sagolik vattensamling som dyker upp som en illusion och som är helt fantastiskt att ta ett dopp i även om man inte har med sig badkläder.

Kvällarna vid den långgrunda sandstranden i Hökenäs är svårslagna när man stannar kvar ända till solnedgången..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...