tisdag 23 juli 2013

Syrsorna spelar sedan solen sänkt sig


Sitter här ute i godan ro och njuter av kvällen. Solen har försvunnit bakom tallarna, det är mulet och inte så varmt men den svala luften stör mig inte nämnvärt. Jag har varit inne hela dagen och känner stort behov av syre.

Plötsligt slås jag av en bloggrubrik och måste så klart skriva lite under den då.

Ljudet av höst är alldeles runt mig trots att det inte ens är slut på juli ännu. Jag reagerade också härom natten eller snarare arla morgon, när jag verkligen var onödigt tvungen att gå upp okristligt tidigt på toaletten, öppnade dörren för att släppa ut katten som säkert också behövde göra samma sak som jag, på att det faktiskt luktade riktigt sval höstluft. Så där som det kan göra om en månad från nu när skolorna börjar. Jag minns att jag orkade tänka så fastän jag var extremt trött och nästan inte ens i vaket tillstånd. Kanske är sommaren slut nu..? Det får den inte vara för jag har semester kvar förstår ni och då har jag beställt sol och värme.

Det är tomt på killar här, (nämnde jag att jag satt i godan ro) då såväl son som poolskötare och hund dragit till Dalsland en vecka. Vi tjejer är hemma och jobbar vi. Jag tyckte att vi förtjänade lite latfasoner på kvällskvisten efter hårt arbete på dagen och köpte med mat hem från Saigon. (restaurangen vill jag betona om utifall det skulle finnas någon som trodde jag tog vägen om Vietnam, vilket vore lite körigt tidsmässigt då jag bor i Närke.) Den långväga maten räckte och blev över till varsin matlåda till morgondagen dessutom. Inte dumt, inte dumt..

Ikväll är det de långa, krångliga, invecklande och utvecklande meningarnas blogginlägg, och jag ber om ursäkt för eventuella ögonbrynshöjningar på eder.

Tack för ikväll och godnatt!





1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...