måndag 24 februari 2014

Frozen- förlöser frostig förbannelse finurligt, fin film för frusna flickor

Under sportlovet förra veckan var jag och tjejen som sagt ensamma hemma några dagar.
Så på kvällarna när jag kom hem från jobbet fick vi chansen att mysa i lugn och ro bara hon och jag. Vi fixade filmkvällar med popcorn, något som vi verkligen gillar båda två. Krypa upp i soffan med tofflor och varsin filt. 

Vi inledde med  "About time" ett lite konstigt men ändå charmig story om en tidsresenär som söker efter den rätta kvinnan. Han träffar en fantastiskt vacker och underbar tjej och utnyttjar möjligheten att få allt perfekt genom att åka tillbaka och göra om alltihop en gång till om det inte blev så bra första gången. En mix av romantik och humor precis som vi tjejer vill ha det..?

Kvällen därpå vet jag inte vad som slog i oss, men tekniken strulade och till slut blev tiden knapp att hinna välja en film om vi överhuvudtaget skulle hinna se färdigt innan läggdags. Vi tog en i princip på måfå och det fick bli  "Jack and the giantslayer". Ni vet den där klassikern om bönstjälken. Denna version var ändå en ganska ny produktion av riktigt amerikansk storslagen äventyrskaraktär med Nicholas Hoult i huvudrollen. Bitvis ganska löjlig, men i det stora hela en mysig film även här med kärlek och fantasi.

Till sist fick jag så se "Frost". Den senaste i raden från Disney. Gulligt, magiskt och alldeles underbart! 




"Cold never bothered me anyway.."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...