söndag 23 februari 2014

Motionerar måttligt men mumsar mycket, måste minska magens mullighet.

Ja så var det dags igen.. att börja våndas inför bikinisäsongen.
För inte ser man riktigt ut som modellerna på baddräktsbilderna i katalogerna just nu.
Det måste man visserligen inte för alla av dem är inte skitsnygga.

Men nu syns det, klart och tydligt att jag inte haft någon som helst disciplin på min träning å det senaste. Å det senaste kan jag förtydliga med att det troligen menas hela det senaste året och i det närmsta obefintligt. Jag cyklar inte till jobbet, och jag använder inte mitt löpband nere på källarplan som jag dyrt och heligt lovade att jag troget skulle när jag fick det för två jular sedan. Resultat - jag är rund som en boll. Eller som en discokula om jag finge på mig Lina Hedlunds glittriga catsuit från Alcazars uppträdande på melodifestivalen igår kväll.

Desto mer av mig att krama måhända. Men det är så jobbigt när man skapligt  lyckas pressa in fläsket i ett par snygga jeans, råkar tappa något på golvet och inser att man måste böja sig ner för att plocka upp det. Fläsket är liksom i vägen, pressas upp ytterligare vid själva kroppsböjningen och andnöden blir ett faktum.
Att knäppa upp byxorna offentligt för att släppa på tillstramningen är inte att rekommendera.
Så..ska jag lyckas få tillbaka disciplinen? Ska jag lyckas försaka allt det goda jag älskar att stoppa i mig? Choklad, ostbågar, popcorn med läsk till, smaskig helgmat och till det ett passande vin.. Fy va taskigt!

Jag går ut på en långpromenad med vovven och funderar över saken.. noga..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...