söndag 30 mars 2014

Kungariket kallas konferensen, Kristus knockar kallade kristna

Kingdom Culture är ett återkommande och uppenbart vinnande koncept i Brickebergskyrkan för i första hand ungdomar. Min tonårsdotter brukar ha stora förväntningar på de samlingarna och längtar redan till nästa gång. Men så ibland är satsningen ytterligare lite större, och längtande ungdomar från hela landet kommer till just den här staden för att ägna hela sin helg åt den här konferensen. Den här gången tillsammans med besökande team från Bethel church, Californien.

Jag är ingen ungdom till det yttre längre men kan inte låta bli att lockas av evenemanget och åker dit för att kolla läget.. Vad håller de på med egentligen?


Jesus har gjort allt
Priset är betalt
Lossat mej från syndens band
Han gjort mig vit som snö


Kyrkan är fullsatt till bristningsgränsen och jag blir direkt alldeles tagen av det hav av denna unga generation som alla längtar mer efter Gud, hyllar Kungen med sin sång och böjer sina knän inför Honom. Musiken är mäktig, texterna starka och överallt är ungdomarna i tillbedjan. Jag slås av Guds närhet, skakas av den Helige Anden som fyller rummet med sin närvaro. Mitt i vimlet är änglarna med. Gud helar, kommer med sin kraft och styrka och förnyar människorna. Guds rike är till för oss och vi kan bara tacka och ta emot..










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...