söndag 2 mars 2014

Skummigt söndags-spa samt skönt slappande spikmattestund

Vasaloppet går av stapeln och tjejen och hennes kille tar Karlskogabussen med vänner till Bodaborg för lite äventyrsbus. Alla dessa hurtiga människor denna söndag. Själv lördagsjobbade jag igår och väljer helt klart avkoppling som prioritet ett idag. Försöka sova länge men blir väckt i pensionärstid av sms-signal från mannens mobil. Orutinerat att inte stänga av ljudet kan jag tycka, blir tjurig men lyckas till slut somna om en timme. Lång frukost på det och sedan ett varmt skumbad, precis så som jag gillar en riktigt ledig söndag.

Vi unnade oss lite hämtmat från Jensens igår kväll killens namnsdag till ära. Mycket gott med ribs, bakad potatis, coleslaw, massa såser och sallad och allt det till ett fantastiskt melodifestivalpris. Då var det ändå bara andra chansen ("tillfället för förlorarna att få möjlighet att förlora igen" citat programledare A. Jansson)
Jag undrar därför hur billigt det borde bli nästa vecka när självaste finalen går av stapeln..

Som ni säkert vet är jag en sådan nördig följare av den där musiktävlingen även om jag inte dragit det till den nivån att jag sitter på plats viftandes med egengjorda skyltar, glittriga ballonger och iklädd fluffig rosa boa runt halsen. Jag hoppades att Helena Paparizou skulle knipa den där andra chansen att komma till finalen, även om jag sedan utan tvekan hejar på Sanna på lördag. Hon är helt magisk i sitt framträdande och Kempe vet hur han skriver låtar till hennes röst. Gåshud!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...