måndag 21 april 2014

Avslappnande annandag allas Anneliedag, angenämt avklätt aprilväder.

Som den melodifestivalnörd jag är kunde jag igår kväll säga
"i morgon är en annandag".
Idag är det den annandagen men inte vilken annan dag som helst, utan min egen dag. 
Jag har namnsdag nämligen!

Grattis till mig och till min agenda som är uppkallad efter mig. Hurra vilken strålande påskvärme vi fick. Jag låter min mulliga kropp få gå lättklädd som om det vore sommar i april, låter solen förvandla den vinterbleka hyn till grisrosa och fräknig. Vi myser och glassar och låtsas att vi har semester, dricker jordgubbsmoothie och lyssnar på musik. Fattas bara vattenglittret från poolen och palmerna på trädäck.
Snart så..




                             Solkatten och hundens påskäggsapa umgås på altanen annandag påsk 2014






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...