fredag 18 april 2014

Ledig lugn långfredag, lagar lite läckerheter

Glad påsk hörrni alla kärringar och gubbar. Allt godis till oss!
Barnen får bara hål i tänderna, det är inget bra. Tänk på att de ska ha sina tänder hela och vita resten av livet.Vi har ju bara halva livet kvar.. typ.. om ens det. Jag tycker det är ett mycket bra argument när de små utklädda häxorna kommer och knackar på och jag är för snål att ge dem något. Tack för teckningen ni har printat ut från internet och bara färglagt som hastigast. Den kan vara värd ett äpple tycker jag.
Annat var det på min tid, då började vi förbereda påskteckningarna så tidigt som efter jul.
Ritade på fri hand från grunden och målade med regnbågens alla påskfärger. Vi vek sedan teckningarna i små söta trianglar eller rektanglar om man hellre ville det och samlade de omsorgsfullt i en korg med handtag.
Den blev sakta men säkert full lagom till påsk. Det fanns det även en och annan fyllegubbe som blev hemma i mitt område lagom till påsk..

Idag är det en lång fredag och jag har gott om tid att förbereda lite läckerheter till påskbordet imorgon. Närmsta familjen kommer över och äter och myser på vårdukat bord. Här ska rullas köttbullar, fixas en god paj och en utsökt fisk- och räksoppa bland en hel del annat.. Låt er väl smaka av helgens godsaker, och hoppas ni får en riktigt skön påskhelg i det utlovade fina vädret var ni än befinner er!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...