tisdag 22 april 2014

Otamatone - oerhört obehärskat och oavsiktligt oväsen oavsett organiserad oktavintervall, objektet också olikt oboe och ocarina. Ofrånkomlig ofrid.

Jag måste bara få ge denna grej ett helt eget inlägg, för det förtjänar den.
Det var det roligaste jag köpt på länge. Fast inte till mig, men jag smyglånar den ibland.
Till påskaftonen hade jag hunnit fixa en överraskning till unge herrn. På tisdagen visade han mig ett klipp på instagram där någon spelade på ett litet komiskt instrument. Det såg festligt ut och idén kläcktes att jag kanske skulle överraska honom med en sådan. Jag letade ivrigt och insåg att jag kanske inte skulle lyckas hitta någon innan påsk. Jag blev varse att inte en enda butik i stan hade något liknande instrument. En enda nätbutik inom landets gränser hade till försäljning och med så pass snabb leverans att det skulle kunna gå.
Jag lade ordern sent på tisdag kväll. På onsdagen fick jag mejl om att varan packades och på skärtorsdagen så fick jag det glada budskapet att paketet fanns att hämta på mitt närmsta utlämningsställe. Unge herrn blev minst sagt förvånad och instrumentet spred stor glädje inte bara till honom utan även till hela påsksällskapet. Jag fick också till en och annan halvberusad låt i går i solskenet. Det är svårt att hitta rätt toner så det kan bli lite tokigt men det gör bara det hela ännu knasigare. Kanske inte det mest seriösa instrumentet som du ska sätta ditt barn på att lära sig i musikskolan, men väl värt sina pengar för alla skratt den bjuder på tillbaka. Rekommenderas varmt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...