söndag 6 maj 2012

Slapp, snorig, solig söndag som slutar strax

Min inspiration har lämnat mig.

Eller om det var jag som kastade bort den. Skrynklade ihop den som en bit papper och slängde den i papperskorgen. Det blir bara skit och jag saknar den.
Bokstäverna blir inte till några fina ord och orden blir inte till några vettiga meningar. 
Men jag försöker väl ändå..

Mitt huvud känns alldeles tjockt, halsen sticker och näsan bultar. Linserna skaver. Jag börjar fundera på om jag drabbats av allergi på äldre dar. Är inte och har aldrig varit allergisk mot något i hela mitt liv. Förutom gröt, men jag får inga otäcka symptom av det, det är bara inte gott och har en otäck konsistens. Det räknas nog inte som allergi. Å andra sidan är det här jag lidit av i helgen nog bara en helt vanlig vårförkylning.

Bäst jag slappar och tar det lugnt idag. Det låter skönt och jag skyller på den inbillade allergin och på förkylningen och på den bortslängda inspirationen. Jag och min son minsann börjar dagen med att spela tv-spel tillsammans. Måste leka så man inte blir för gammal i förtid. Vi spelar "Portal 2" och den engelska rösten talar om för mig att vi klarade utmaningarna med bra samarbete även om det mesta verkar bero på den ena av oss. Den engelska rösten menade antagligen inte mig. 

Solen strålade från klarblå himmel och det såg så fint ut inifrån. Men den bara lurades för hela förmiddagen visade termometern inte mer än plus fem grader. Först framåt eftermiddagen kunde vi njuta ordentligt av värmen. Varsin glass som fanns kvar från gårdagens inköp vid glassbilen höjde sommarfeelingen en aning. 

Tjejen har haft en kompis hos sig sedan igår eftermiddag och de två hönorna fnissade till sen kväll,  från tidig morgon och mest hela tiden. De har helt klart kul ihop och trots att de numera bor på varsin sida av stan så umgås de så ofta det går. Det är i alla fall inte på andra sidan jorden, som Skåne eller ännu lägre bort.. Det hade kanske satt käppar i hjulet, men så djup kontakt mellan två människor är svårt att ta död på. Jag hoppas tjejerna kommer att vårda sin vänskap länge, länge.. 

Nu är det snart slut på den här söndagen, och på mitt skriveri så det är lika bra jag säger jag godnatt redan nu. En kopp te för halsen först bara.. Sov gott! 

                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...